مسابقات بین المللی فیزیک دانان جوان (IYPT)

Iranian (Persian) Blog of The International Young Physicists' Tournament

مسابقات بین المللی فیزیک دانان جوان (IYPT)

Iranian (Persian) Blog of The International Young Physicists' Tournament

مسابقات بین المللی فیزیک دانان جوان (IYPT)

این وبلاگ برای گفتگوی فارسی زبانان در مورد سوالات مسابقه IYPT ایجاد شده است و هدف آن، ایجاد یک فضای کوچک برای هم اندیشی علمی، گسترش فرهنگ پژوهشی و استفاده از نظرات دانش آموزانی است که از نظر جغرافیایی با هم فاصله دارند.

در این وبلاگ هر سوال را در مطلبی جداگانه قرار دادم تا بتوان آن را مستقلا بررسی کرد. باعث افتخار خواهد بود اگر شما هم در قسمت "نظرات" دستاوردها و تفکرات خود را به اشتراک بگذارید (می توانید نام مدرسه و شهر خود را در انتهای متن بنویسید). امیدواریم دانش آموزان فعال و خلاق در درک مفاهیم مرتبط با هر مسئله به ما کمک کنند.

به دنبال پروژه های جالب در مبحثی خاص هستید؟ از بخش کلمات کلیدی کمک بگیرید.

استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است.

آخرین نظرات

به نام خدا

سوالات سال 2019 را ترجمه کردم. به نظرم جنس آزمایش های سوالات امسال بسیار نزدیک به تجربه های روزمره است و ما را ترغیب می کند که در پدیده های عادی که در اطرافمان اتفاق می افتد بیشتر دقت کنیم. به عنوان مثال سوال هواپخش را همه ی ما در خروجی اسپری شیشه پاک کن دیده ایم: وقتی اهرم اسپری را کم فشار دهیم به جای اسپری، جت تشکیل می شود. یا حتما تجربه کرده اید که اگر کاغذی را به شکل مخروط دربیاوریم و از انتهای کوچک آن صحبت کنیم، صدا تا فاصله ی بیشتری منتقل می شود و احتمالا متوجه حرکت سرگردان حباب های درون بطری آب، وقتی بطری را سریعا تکان می دهیم، شده اید. احتمالا برای سوالات دیگر هم تجربیاتی داشته اید.

بعضی از سوالات مرا یاد خاطراتم می اندازند! وقتی کودک بودم برایم جالب بود هنگامی که مادرم برنج پاک می کند، چگونه دانه های برنج در سینی کنار هم آرایش می گیرند (سوال 11) و در نوجوانی پدیده ی مورد اشاره ی سوال 10 را در یک سفره خانه سنتی دیدم: یک کاسه ی یکبار مصرف در مجاورت فواره ای در هوا معلق بود و دور خودش می چرخید. (احتمالا پیشحدمتِ آنجا به فیزیک علاقه داشته!)

از نظر من سوالات امسال بسیار جذاب هستند، پشت ظاهر ساده شان، حرف های زیادی برای گفتن است، چیزهایی که می ماند تا شما آن ها را کشف کنید، تحلیل هایی که به پدیده ها معنا می دهند. پس، منتظر کشف های هیجان انگیز شما هستیم.

نظرات (۵)

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم امسال مسابقه PYPT فارسی هم داره؟
پاسخ:
سلام
اطلاعی ندارم
سلام. خسته نباشید.
میخواستم بدونم جوایز و مزایای داخلی این مسابقه چیه؟
پاسخ:
سلام
اطلاعات مربوط به مسابقه را می توانید از وبسایت مسابقه بپرسید: Kafaa.ir

سلام حداقل سن برای جهانیش چقدره چون من ۱۴ سالمه و در مدرسه باهامون آی وای پی تی کار میکنند 😁و من زبان انگلیسیم اصلا خوب نیست متاسفانه😓

پاسخ:
سلام
در مورد قوانین مسابقه لطفا از سایت kafaa.ir سوال بفرمایید

تیمامون باید چند نفره باشه؟

پاسخ:
بین 3 تا 5 نفر
برای اطلاعات بیشتر از طریق سایت kafaa.ir اقدام بفرمایید

من امسال قراره روی سوال حباب ها کار کنم سال پیش تو کفا شرکت کردیم و مقام چهارم شدیم

پاسخ:
سلام
بسیار عالی
در رفرنس کیت می توانید مراجع خوبی بیابید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی